Model STEM rozwija u uczniów samodzielne myślenie, umiejętność myślenia przyczynowo-skutkowego oraz wyciągania wniosków z obserwacji, które poczyniły. Uczeń uczy się poprzez praktykę i zabawę, która bardzo często pobudza jeszcze w większym stopniu jego ciekawość i motywuje do dalszego działania.
Badania naukowe prowadzone na świecie pokazały , że w dobie szybko rozwijających się technologii rozwijanie tych cech odgrywa bardzo ważną rolę w kształceniu przyszłych kadr inżynieryjnych i naukowych. Ponadto uczy samodzielności w rozwiązywaniu problemów , krytycznego myślenia i aktywności poznawczej tak , aby w przyszłości jak najlepiej z tych technologii korzystać.
Jak wprowadzamy metodę STEM w Siódemce ?
- poprzez ciekawe projekty opierające się na doświadczeniach,
- przez zajęcia pozalekcyjne m.im . z robotyki
- poprzez udział uczniów i nauczycieli w międzynarodowych warsztatach odbywających się w krajach partnerskich projektu
Co to jest STEM ?
STEM to akronim angielskich słów: Science, Technology, Engineering, Mathematics (nauka, technika, inżynieria, matematyka). Jego ideą jest pokazanie dzieciom, że nauki przyrodnicze są ze sobą powiązane, by ułatwić im przyswajanie wiedzy w szerszej perspektywie.