Szkoła Podstawowa nr 7

im. Żołnierzy Armii Krajowej w Świdniku

 

Walentynki to okazja do okazania sobie pozytywnych uczuć, obdarowywania się prezencikami, kartką lub liścikiem.12 lutego w świetlicy klas pierwszych bawiliśmy się walentynkowo, świętowaliśmy Dzień Przyjaźni. Serca towarzyszyły nam cały dzień. Malowaliśmy je farbami, robiliśmy kartki walentynkowe oraz serduszka z plasteliny. Serca zdobiące naszą salę nastrajały wszystkich bardzo pozytywną energią.

Jak co roku świetlica szkolna ogłosiła konkurs plastyczny pod hasłem:,, Bezpieczne ferie.’’ Wybór tematu nie był przypadkowy, bowiem przed nami dwa tygodnie zimowego wypoczynku. W konkursie wzięli udział uczniowie klas młodszych naszej szkoły i oddziałów Montessori. Wpłynęło 69 prac konkursowych. Jury złożone z pań pracujących w świetlicy miało nie lada kłopot z wyborem najciekawszych, bo przecież każdy uczeń włożył w wykonanie pracy kawałek serca. Oceniano pomysłowość ujęcia tematu i wybór ciekawej techniki.

Dnia 5 lutego 2016 r. zgodnie z ludową tradycją dzieci ze świetlicy kl. I i Montessori wraz z wychowawcami pożegnali karnawał. Świetliczki bawiły się znakomicie mając do wyboru bogaty wachlarz zabaw oraz konkursów „Szukanie pary z żetonem”, „Taniec z miotłą”, „ Słodki piernik na czas”, „Taniec z balonami”, „Wędrujący kapelusz”. Wszystkim zabawom towarzyszyła taneczna muzyka i dobre humory. Karnawał pożegnaliśmy pokazem mody.

Wszyscy w tym kraju powinni nauczyć się programować komputer bo to uczy myśleć - Steve Jobs

W Siódemce postanowiliśmy rozpocząć naukę programowania od Scratcha. Jest to bowiem jedno z łatwiejszych narzędzi programistycznych, opracowane w Massachusetts Institute of Technology (MIT). Scratch to intuicyjny język programowania, który pozwala dziecku w sposób wizualny tworzyć gry, pokazy multimedialne, historyjki i inne programy. Jego niewątpliwą zaletą jest błyskawiczny efekt, jaki widzi uczeń tworząc swój program i go uruchamiając.

3 lutego 2016 roku w świetlicy klas pierwszych poznaliśmy życie i zwyczaje Eskimosów, zwierzęta żyjące na Grenlandii oraz odróżniliśmy Arktykę od Antarktydy. Podczas zabaw muzyczno-ruchowych dzieci wcielały się w różne role: naśladowały taniec pingwina, mamy foki broniły swoje dzieci przed niedźwiedziem polarnym, Eskimosi zdobywali pożywienie – łowili ryby oraz bronili dostępu do igloo. Zajęcia odbywały się w tle mroźnej dekoracji, wykonanej wcześniej przez dzieci na zajęciach plastycznych. Na zakończenie zabawy podsumowaliśmy naszą wiedzę odgadując zimowe zagadki oraz wykonaliśmy plakat pt.: „Zwierzęta Arktyki”.