Szkoła Podstawowa nr 7

im. Żołnierzy Armii Krajowej w Świdniku

 

W roku szkolnym 2018/2019 młodzież klas siódmych i ósmych, uczęszczająca na lekcje języka niemieckiego, realizuje projekt „Baśniowe światy braci Grimm”. W ramach projektu uczniowie uczestniczą w warsztatach, na których poznają niemieckie tytuły baśni, przypominają sobie treść baśni i znane cytaty, oraz przyswajają słownictwo z baśniami związane. Z projektem połączony jest konkurs. Kto twierdzi, że język niemiecki jest trudny, albo nudny nie ma racji. Język niemiecki jest przede wszystkim praktyczny, o czym nasi uczniowie przekonają się, jak tylko opuszczą mury naszej Siódemki. Ucz się z nami!

Na pierwszy dzień wiosny każdy czeka z utęsknieniem. Zatem, gdy nadejdzie, należy go odpowiednio uczcić. W tym roku szkolnym Samorząd Uczniowski zaproponował obchodzenie dnia wiosny na śpiewająco. Uroczystość zgromadziła uczniów, którzy chętnie włączali się do wspólnego śpiewania.

Dzięki uczniom Szkoły Podstawowej nr 7 do Uniwersyteckiego Szpitala Dziecięcego zawitało dużo uśmiechu i miłości. Dnia 8 lutego 2019 roku miała finał akcja pt.: „Od dzieci dla dzieci, czyli językowe kartki Walentynkowe”, zorganizowana przez opiekunów Szkolnego Koła Wolontariatu, Panią Magdalenę Kraśnicką- Kierepkę oraz Panią Martę Malec- Kilianek, będącą również nauczycielem języka hiszpańskiego. W akcję zaangażowali byli także: Pani Anna Skoczeń oraz Pan Hubert Wiktorowicz, którzy służyli wsparciem językowym.
Uczniowie klas siódmych, ósmych oraz członkowie Szkolnego Koła Wolontariatu przygotowali ponad 150 Walentynkowych Kartek Językowych.

Miłym wydarzeniem w Szkole Podstawowej nr 7  był uroczyście obchodzony Dzień Kobiet. Aby umilić to święto wszystkim paniom i dziewczynom, chłopcy z Samorządu Uczniowskiego wręczali słodki upominek.

Szkolny Klub Wolontariatu gościł w świetlicy uczniów klas 1-3. Akcja polega na cyklicznym głośnym czytaniu książek, a nasze wizyty wpisują się w ogólnopolską akcję „Cała Polska czyta dzieciom”, której celem jest rozbudzenie wrażliwości czytelniczej oraz kształtowanie nawyku czytania.